събота, 11 август 2012 г.

Ретроспекция на един дълъг даунсуинг

Да, да, да, знам! От почти година не съм писал в блога си. Но честно да ви кажа въобще не ми беше до писане. На няколко пъти си казвах – днес или утре ще напиша нещо, даже сядах пред компютъра, но след 10-15 минути опити да почна от някъде просто се отказвах. Всичко ми се струваше банално и вече казано, а и нещата около покера никак не вървяха в правилната посока. А да ви разказвам как са ме пребили от бой на покер масите в продължение на месеци след ужасни бад биитове – ъ-ъ-ъ-ъ – ами май не ми е интересно това.

Все пак ако трябва да обобщя вече отдавна изминалата 2011 година, трябва да призная, че това беше най-лошата година в кариерата ми като покер играч. Нищо не се получаваше така както ми се искаше, нито в турнирите, нито на кеш масите, нито онлайн, нито на живо и съответно финансовия резултат беше също плачевен – записах първата си година на загуба. В психологическо, а и в чисто битово отношение това си беше доста тежък удар – представете си да работите цяла година от 5 до 7 дена на седмица, от 6 до 14 часа на ден и накрая не само да не получите възнаграждение за труда си, но и да трябва да платите от джоба си не малка сума пари за това. Уау! Написано така и на мен ми звучи гадничко.

Все пак докато всичко това се случваше, нещата не изглеждаха чак толкова трагично. Първо, че лошите периоди се редуваха с добри и успявах да поема глътка въздух от време на време и второ, имах една чудесна 2010 година зад гърба си, която ми даваше не само финансовата възможност да продължа да играя, но и вътрешната увереност, че играя правилно и рано или късно нещата ще си дойдат на мястото. Освен това в моменти като тези разбирам, колко е важно човек да се кефи на това, с което се занимава, защото иначе най-верояно щях да се откажа някъде по пътя. Но така или иначе годината свърши без да се случи нищо значимо (виж и коментарите към блога за по-подробна информация за причините).

През новата година реших да опитам да играя още повече и през Януари записах огромен обем ръце на кеш масите, като се надявах по този начин да убия вариацията с обем, но и това не проработи – записах един от най-лошите си месеци във финансово отношение. Тук вече знаех, че трябва да променя нещо, защото усещах, че и не играя по най-добрия начин, а и започнах да се съмнявам повече от колкото трябва в решенията си. Взех си почивка няколко дена и помислих каква е най-правилната стъпка. Решението беше – спирам кеша за неопределено време и се връщам към това, което знам че правя най-добре – а именно да играя турнири.

Започнах здрав грайнд на турнирите в PokerStars и Betfair, като в неделя включвах в микса и големите турнири по другите сайтове и резултатите не закъсняха – записах няколко много добри класирания в основните ежедневни турнири и в двата сайта, което не само беше добре в цифрово изражение, но чисто психологически ми върна увереността че мога да печеля. Това пък се отрази положително на играта ми, тъй като започнах да вярвам повече на риидовете и преценките си, даже и в случаите, когато в крайна сметка губех.

Нещата вървяха в правилната посока и съвсем естествено, когато дойде време за SCOOP сериите в PokerStars бях доста надъхан да изиграя поне 10-15 турнира и си направих програма за това. Успях да кешна в няколко от тях, но без нищо значимо. Остана само SCOOP Main Event-a, който си беше сериозен турнир, с голям за интернет стандартите вход ($1050) и много дълбока структура. Но за това в следващия блог...

5 коментара:

  1. A koga shte e sledvashtiq blog ?

    ОтговорИзтриване
  2. Vuzmojno li e downslinga da produlji 1 godina i da sme na - v neq,smisal da igraem pravilno oba4e da ne pe4elim .. ? i tova koeto se e slu4i s tebe 2011 vqrno li e 4e si bil v downsling i si bil na - 1 godina ? "

    ОтговорИзтриване
  3. това е големия играч. времето винаги ще го поставя на колене и отново и отново. през тази година, която не писа всеки ден рефрешвах страницата но уви, но най накрая се завърна. не оставяй феновете/почитателите си без инфо, а и така ще се поучават и ще ги насърчаваш в този не лек спорт. и ти ще проявиш дисциплина и ще се връщаш да видиш какъв път си изминал и къде са ти били грешките. УСПЕХ и никога не се предавай

    ОтговорИзтриване
  4. Seecc, даунсуинг-а може да продължи много дълго време, включително и година и повече. Трябва да сме сигурни обаче, че става дума за даунсуинг, а не за лоша и непечеливша игра от наша страна. Това е доста тънък момент, тъй като повечето играчи, които решават да се занимават сериозно с покер имат, късмета да спечелят в началото, когато започват. Тогава те могат в някои случаи неправилно, да си помислят, че играят много добре и правилно, а това да не е така и когато картата се обърне срещу тях, да последва период на загуби, които да не са даунсуинг, а последица от неправилната им игра. Затова всеки трябва сам за себе си, много точно и честно да установи дали това не е така, когато изпадне в дълъг период на загуби.

    Докато траеше моя непечеливш период, аз постоянно се питах и мъчех да открия къде е проблема. Ето една част от възможните причини:
    1. Повече кеш игри, по-малко турнири - винаги съм знаел, а и много хора са ми казвали, че силата ми е в турнирите. За да станеш обаче наистина добър холдем играч, трябва да играеш и кеш и трябва да го играеш добре на всички улици. Затова аз отделих много време, ресурси и банкрол за това и съм много доволен от резултата. Разбира се в този процес съм правил и грешки и те може би са част от причината, за вариацията. Въпреки, че като цяло съм напред от кеш игрите, там нещата наистина вървяха по-трудно, особено през 2011, където и късмета не беше на моя страна и ръннвах доста под EV, а когато правих шотове на по-високи нива от норманите просто ме смазваха от биитове и кулери.(нормалното ми ниво е 1000НЛ, а шотове правих на 2000НЛ и един път на 5000НЛ :)

    2. Рехав график на турнирите - през 2011 играех турнири почти само в неделя. Както знаете неделните турнири са с по-висок вход и повече хора т.е. съвсем естествено и вариацията там е по-голяма. Докато през 2010 имах отлични резултати там, през 2011 просто нещата не се получаваха, което си и всъщност неприятно, но нормално нещо.

    3. Повече игра на живо - през 2011 играх доста на живо. Там се играе с повече пари, в по скъпи турнири и кеш игри, с хора с които обикновено не сме играли преди това и ако картата не е с нас лесно могат да се загубят доста пари само за 1-2 дена. Това ми се случи няколко пъти през 2011 и въпреки че имаше и добри сесии и това се отрази на суинга.

    Като цяло както казах и в блога, нещата не изглеждаха чак толкова страшно (само на моменти:), тъй като имаше и доста добри периоди - примерно лятото на 2011. Просто нещата се подредиха така, че равносметката от календарната 2011 излезе на минус. Ако смятам годините от Септември до Септември например, нямам година на минус. Но при всички случаи съм се убедил, че резултатите в покера трябва да се смятат годишно и дори тогава не трябва да си правим кой знае какви планове за бъдещите ни резултати:)

    И един практически съвет - ако наистина изпаднете в дълъг период на загуби и вече и вие самите не знаете къде е проблема, намерете начин или да си наемете треньор, който да погледа играта ви и да ви каже къде са ви грешките или поне някой приятел, който играе сериозно и на когото вярвате.

    Благодаря на последния коментар, въпреки че незнам към кого да се обърна, тъй като е анонимен :) Ако може логвайте се когато правите коментари, но и така не е проблем - винаги се радвам когато някой коментира или просто изказва мнение или подкрепа. Прав си, че трябваше да пиша през това време, но просто не ми се получаваше и това, а и бях насочил цялата си енергия към това да изляза от дупката :)

    ОтговорИзтриване