четвъртък, 26 ноември 2009 г.

Тилт? Сит анд гоу тогава!

Лятото на 2008 беше много лошо за мен по отношение на покера. Помня, че се опитвах да вдигна лимита, на който играех кеш и всичко тръгна по мед и масло, но след това се случиха няколко поредни кошмарни сесии, в които целият ми няколко месечен профит се изпари изведнъж. Въпреки, че това е ситуация, която е доста стандартна за повечето сериозни играчи и имах рационално обяснение за случилото се, това се отрази доста негативно на настроението ми като цяло и вместо да се кефя на всички готини и слънчеви неща, които са характерни за лятото край морето, аз се бях меко казано леко кисел.

Някъде тогава ми се зароди идеята, да се боря с такива лоши периоди в кеш игрите и неизменния тилт, който идва с тях, чрез смяна на кеша с друг тип игра, където вариациите са много по-малки, а именно сит анд гоу (СнГ)или турнирите на една маса. Всичко проработи много добре тогава и постигнах целта си да се махна известно време от кеш масите без да спирам да играя напълно и същевременно почти без никакви сътресения успях да натрупам някаква печалба, която ако не друго ми възвърна увереността и се върнах по-спокойно към кеш игрите.

Щом дойде това лято (2009), реших че не ми се ще да рискувам пак да сговня настроението си с някаква лоша кеш серия и в продължение на близо 2 месеца играх почти само дабъл ор нотинг (ДоН) турнири (това са сит анд гоу турнири, където половината от участниците печелят, като си удвояват входа). Да ви кажа честно страхотно си изкарах и освен това разучих още една ниша в покера, която може да се използва. Разбира се там играта си има своите тънкости и ако не играем правилно всъщност ще губим пари, но ще ги губим малко по-бавно отколкото в кеш играта, както и когато играем правилно и печелим, ще печелим много по-бавно и плавно.

Един от големите недостатъци на СнГ турнирите и особено на ДоН е че не развиват въобще постфлопната игра. Почти всички важни решения се вземат префлоп, като на флопа най-много да трябва да решим дали сме готови да влезем с всичките си чипове или да фолднем. Това всъщност не е недостатък ако сме начинаещи в играта и нямаме опит във вземането на трудни решения на по-късни улици, но в никакъв случай не придобиваме кой знае какви постфлоп умения докато играем този вид турнири. Затова пък се развиват други умения свързани с преценки на отигравания въз основа на стаковете (нашия и на противниците), които са много полезни за турнирния покер.

Тъй като моята цел е непрекъснато да се развивам като играч, не мога да си представя да играя само СнГ турнири, въпреки че знам, че ако го правя постоянно ще печеля от това. Но при всички случаи ще се връщам постоянно към този тип покер, особено в трудни периоди на даунсуингове от кеш и тилт. Имах такъв лош период преди около 10 дена и отново ДоН турнирите като че ли помогнаха, но този път не спрях напълно кеша, тъй като и суинга не беше много фрапантен.

В заключение искам да кажа, че СнГ турнирите не са някаква магическа игра на покер, където винаги печелим. Има си много тънкости, но някак си те са ограничен брой, който може да се научи, за разлика от кеша, където ситуациите са безброй. Също така във вариационно отношение, СнГ турнирите са много по стабилни (отново подчертавам ако играем правилно) и позволяват на играчи с по-ограничена банка да "захапат" и да увеличат банката си сравнително безрисково.

Надявам се скоро да ми остане време за едно СнГ, ДоН видео.

Varnatrader

8 коментара:

  1. Би ли казал на какво ниво и в коя зала си играл ДОН и какъв ROI си постигнал? Според теб възможно ли е да се бие $50 нивото с поне 6% ROI?

    ОтговорИзтриване
  2. Освен това ДоН са страхотна машина за генериране на рейк при преследване на бонуси и подобни.
    И мен доста ме кефят, спокойно бия нивата до $30 (макар и само с 3-4% ROI), но нагоре не съм се качвал още.
    Направи едно ДоН видео, моля те, сигурен съм, че ще е интересно и много полезно!

    ОтговорИзтриване
  3. +1 за видео, по възможност на повечко маси. И не се притеснявай, че няма да можеш да коментираш както трябва - то всичко е push or fold. Просто да видим какви рейнджове използваш.

    ОтговорИзтриване
  4. Играл съм ДоН във почти всички зали, които го предлагат. Лятото, когато играех най-много ползвах главно ПокерСтарс и играех по 15 маси наведнъж в началото само $20, после микс от $20 и $50. РОИ ми беше около 7-8% в крайна сметка, но в началото когато играех само $20 беше доста по-високо. Иначе напоследък играя доста високи нива в Бетфеър ($100 и $200), където са 6 хандед и съм мисля някъде на нулата, но рейка, който генерират тези неща е огромен и гарантира доста приятна печалба в края на месеца от рейкбака. Все пак мисля, че с още малко практика и научаване на противниците, които общо взето са едни и същи, ще мога скоро да бия това ниво с няколко %РОИ.
    Друга зала където играя е един от скиновете на Онгейм където имах един $1000 бонус за избиване и с ДОН-овете успях да го избия за няколко дена буквално. Там играта е доста по-турбо, нивата са 3 минутни и много бързо се стига до същинската част на турнира, където започваме да бутаме с всеки две карти. На мен това ми харесва но вариацията е малко по-голяма.
    За видеото ще отнеме малко време, тъй като другата седмица, а може би и по другата почти няма да съм около компютъра.

    ОтговорИзтриване
  5. Ако е възможно запиши го на $50+2 в Stars като имаш време.

    ОтговорИзтриване
  6. Доста време мина... отказа ли се от видеото? Обещаното видео ще е чудесен подарък за Нова година.
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Varnatrader , ще имаш ли време и желание да направиш това видео ? Както виждам много хора го очакват с голям интерес :).Доновете стават все по-интересни за много хора и всички бихме искали да видим играта на такива турнири с висок бай ин :). Благодаря ти !

    ОтговорИзтриване
  8. Проблема е, че напоследък въобще не ми остава време да играя ДоН турнири. Преди няколко дена реших да изиграя няколко и направих страшни глупости, просто защото съм излязъл от форма и по инерция от кеша играя ръце, които въобще не трябва да се играят. Другия пробле със записването на видео е, че няма как да запиша повече от 2 маси, тъй като когато се повече нищо не се вижда после.
    Все пак ако реша да играя ДоН-ове този месец обещавам да опитам да запиша нещо, но ще е на 2, максимум на 4 маси.

    ОтговорИзтриване